Information om våra fina konferensrum

Nära Stockholm city

Bokningsformulär Aktiviteter Hitta hit

Fjäderholmarnas konferenslokaler

De tre mysiga konferensrummen ligger på olika håll på ön och alla har sjöutsikt. Här sitter ni i lugn och ro i en stimulerande miljö med natur, vågskvalp och lövsus runt knuten. Lokalerna passar utmärkt för hel- eller halvdagskonferenser där det personliga mötet är avgörande. Rummen är utrustade med PC-projektor, vit duk, blädderblock och whiteboard. WiFi finns inte i dagsläget (vi jobbar på en hållbar lösning). Mobilt bredband fungerar utmärkt (tillhandahålls ej av oss), bra mottagning på ön. Vänligen observera att kopiator inte finns.

Perioden januari – mars är vi försiktiga med att boka några gäster eftersom det finns risk för att isen lägger sig och då är det lite krångligare med båtresor till och från ön.

ice_trans_small

Våra lokaler

SAMLINGSSALEN

SamlingssalenSamlingssalen ligger vid Norra Hamnkajen där turbåtarna från stan lägger till. Här får ca 20 personer plats i styrelsesittning. Drygt 40 personer ryms i biosittning, allt beroende på hur nära man vill sitta varandra. Det går även att ordna med ”cafémöblering”. Det är sjöutsikt över sundet där turbåtarna anländer och allmän toalett finns ca 10 meter från lokalen.

Mer om Samlingssalen

KLUBBHUSET

KlubbhusetKlubbhuset är ett rött litet hus ca 2 minuters promenad från kajen där turbåtarna från stan lägger till. Rummet är lämpligt för ca 14 personer och precis utanför finns en liten veranda under tak. Sjöutsikt mot sundet mellan Ängsholmen och Fjäderholmarna och nära till gästhamn och båtmack.

Mer om Klubbhuset

LILLSTUGAN

LillstuganLillstugan är en röd liten stuga som ligger mellan Fjäderholmarnas Krog och Systrarna Degens Glass-stuga.I stugan ryms max 12 personer och man har sjöutsikt över krogviken. Eftersom huset inte har vattenanslutning finns allmänna toaletter ca 50 meter från lokalen.

Mer om Lillstugan

 

Priser och bokningsvillkor
Lokalhyra Samlingssalen (ca 20 pers) Klubbhuset (ca 14 pers) Lillstugan (max 12 pers)
Heldag kl 9.00-17.00 4 200 kr 4 000 kr 3 800 kr
Halvdag kl 9.00-12.30 / 13.30-17.00 3 200 kr 3 000 kr 2 800 kr
Per timme , efter kl 17.00 (minsta deb 2 tim) 1 000 kr 900 kr 800 kr

 

 Ser tabellen konstig ut på mobilen? Klicka här så anpassas den för dig.

Ekologiskt, lokalrostat kaffe eller the i olika smaker och smörgås eller kaka förbeställs i samband med bokningen och kostar 100 kr/exkl moms.

I lokalhyran ingår blädderblock, whiteboardtavla, PC-kanon, papper och penna, frukt och vatten i kanna. Ovanstående priser är exklusive moms och gäller 29 april – 10 september 2023, övriga tider enligt offert.

Vänligen observera att avbokning, som ej meddelas senast fjorton dagar före konferenstillfället, debiteras med full kostnad. Betalningsvillkor är 15 dagar netto.

water_icon_80info_icon_80